Soarer_blog

Warehouse BLOG 2021 part 2

1991 Toyota Soarer 4.0 V8 UZZ32

Active Hydraulic Suspensjon

Bildilla Magasin

NR 172 of 873 made 1991-1996……..

Info from previous video about this car below. Watch previous video about it here: https://www.youtube.com/watch?v=t-Qta…

New version of the video about my own Soarer. With more photos + drone video of the car …. Here’s the whole story of my Toyota Soarer. It is a V8 with a volume of 4 liters. It is model code UZZ32, which says Activ Hydraulic suspension, 4 WS / 4 wheel steering and with NAV which stands all in 1991. 873 of this model were made from 1991 to 1996. They were very expensive and require more service than a normal UZZ30, which is a standard V8, similar to the Lexus SC400. Soarer came in 5 versions 2.5 TT, 1JZ-TT Twin Turbo. 3.0 without turbo, equivalent to Supra without turbo. 2JZ 4.0 UZZ30, standard suspension. 1UZ-FE 4.0 UZZ31, Air suspension. 1UZ-FE 4.0 UZZ32, Activ Hydraulic suspension +++ 1UZ-FE The story of the purchase in Japan, and until I got it started up again in Norway … Over 2 years of challenges … This is a long video, but the battle to get the car here was much longer …

———————————————–

https://www.youtube.com/watch?v=t-Qta…

Ny versjon av videoen om min egen Soarer. Med flere bilder + drone video av bilen…. Her kommer hele historien om min Toyota Soarer. Det er en V8er med 4 liters volum. Den er modell kode UZZ32, som sier Activ Hydraulisk fjæring, 4 WS/ 4 hjulsstyring og med NAV som standar alt i 1991. Det ble laget 873 av denne modellen fra 1991 til 1996.. De var veldig dyre, og krever mer service en en normal UZZ30, som er en standar V8er, tilsvarende Lexus SC400. Soarer kom i 5 versjoner 2,5 TT, 1JZ-TT Twin Turbo. 3,0 uten turbo, tilsvarende Supra uten turbo. 2JZ 4,0 UZZ30, standar fjæring. 1UZ-FE 4,0 UZZ31, Air suspensjon. 1UZ-FE 4,0 UZZ32, Activ Hydraulisk fjæring +++ 1UZ-FE Historien om kjøpet i Japan, og til jeg fikk startet den opp igjen i Norge… Over 2 år med utfordringer… Dette er en lang video, men kampen for å få bilen hit, var mye lengre…

1143